Ремонт електропідсилювача керма. Що робити, коли з ЕПК почалися неполадки?
Електричний підсилювач керма (ЕПК) - електромеханічний виконавчий пристрій, призначений для зниження керуючого зусилля, що прикладається водієм до кермового колеса автомобіля. Електричний підсилювач простий, компактний і дозволяє змінювати режими роботи за різних обставин у русі. Ці якості дозволили йому швидко завоювати популярність у автовиробників та стати більш поширеним, ніж гідропідсилювач. Однак такі пристрої мають свої недоліки, які можуть призводити до поломок і відмов. Що робити, якщо не працює електропідсилювач керма? Як проводиться діагностика електропідсилювача керма? Як відремонтувати цей вузол? Давайте ми вам все розповімо!
Про влаштування та використання ЕПК простими словами
Якщо описувати пристрій електропідсилювача найпростішими словами, то він є електромотором, приєднаним до рульової системи. Як тільки спеціальні датчики розуміють, куди водій повертає кермо, електромотор вмикається і допомагає його крутити.
Зустрічається три варіанти розташування ЕПК, причому вважається, що чим ближче він колесам і чим далі від керма, тим краще:
- Механізм встановлений на рульовій колонці - у цьому випадку підвищене зусилля розподіляється по всій системі;
- Механізм встановлений після проміжного валу перед рульовою рейкою;
- Механізм інтегрований у кермову рейку, таким чином, підвищене зусилля відчуває лише невелика кінцева частина кермової системи та ремонт електричної кермової рейки потрібно вкрай рідко.
Перша схема застосовується на бюджетних автомобілях, остання на авто з преміум-сегменту та важких авто типу мікроавтобусів.
Які плюси дає використання підсилювача автомобілісту?
З виробниками все зрозуміло - їм чим простіше, тим краще, а електропідсилювач за цим критерієм обіграє гідропідсилювач в одні ворота. Він компактний і не вимагає додаткового місця під капотом, не працює постійно, а вмикається лише при обертанні кермового колеса. Для автовласників також є переваги перед ГУР – не треба контролювати рівень рідини та обслуговувати насос.
Попередимо Ваше питання – відключення електропідсилювача веде до зростання зусилля на кермі, але не до відмови та блокування кермового керування.
Які у ЕПК мінуси?
Слабкі місця ЕПК – наслідок його конструктивних особливостей. Електропідсилювач не може розвивати таку ж потужність, як ГУР, тому його не ставлять великі джипи, пікапи та інші авто, де потрібні великі зусилля. У складних режимах роботи (їзда по колісній колії, коли ЕПК змушений працювати постійно) він перегрівається і відключається доти, поки обмотка електромотора не охолоне. При бічних ударах по колесах можливий механічний вплив на його частини та подальший ремонт рейки ЕПК.
Основні причини поломки ЕПК
Причини поломки ЕПК можуть бути як з боку механіки, так і електрики:
- поступове збільшення люфтів механізму, знос опорних підшипників або різьблення верхнього валу – ось найчастіші механічні поломки;
- вихід з ладу датчика повороту керма та збій у налаштуваннях блоку управління – можливі поломки з боку електрики/
Що б не стало причиною неполадки, доведеться проводити ремонт кермових рейок ЕПК або інших компонентів. На жаль, це не завжди так просто.
Що робити, коли з електропідсилювачем почалися неполадки?
Якщо у Вашого автомобіля зросло зусилля на рульовому колесі, а на панелі приладів спалахнула жовта лампочка, значить ЕПК у біді. Перше, що слід робити при несправності електропідсилювача керма - це відключити його запобіжник (щоб механізм не ввімкнувся раптово, що може призвести до аварії), і поїхати на станцію ремонту. Бажано при цьому не глушити мотор, тому що після зупинки та наступного запуску двигуна електропідсилювач може знову заробити, але сама проблема залишиться і повторюватиметься все частіше. Варто сказати, що у електропідсилювача керма ремонт офіційного дилера має на увазі його повну заміну, що навіть на бюджетному автомобілі може легко перескочити за тисячу доларів.
Що Вам можуть запропонувати у PLATINUM SERVICE?
На нашому сервісі відпрацьовані технології заміни вузлів ЕПК (а не всієї системи повністю), які дозволяють значно зберегти вміст гаманців автовласників і повністю усунути причини поломок. Крім того, ми розробили та з успіхом застосовуємо на практиці схеми ремонту гібридних електро-гідравлічних систем ЕГПК, які можна зустріти в автомобілях виробників Audi, Peugeot, Ford, Volkswagen та інших. Ремонт електрогідропідсилювача керма буде необхідний, якщо при його роботі починає чути виття та свист, що свідчить про швидку кончину насоса. У такому випадку ми робимо заміну рідини та клапанів і змінюємо підшипники. Однак схеми з ЕГПК не настільки поширені, тому продовжимо говорити про електропідсилювачі. Наведемо для прикладу, як відбувається ремонт кермових рейок ЕПК таких авто, як Hyundai Accent і Toyota Avensis.
HYUNDAI Accent
Власники цих автомобілів можуть зіткнутися з невеликим підклинюванням керма, коли автомобіль повертає після прямолінійного руху. Також можуть докучати хрускіт і деренчання при проїзді нерівностей. Така ситуація може бути знайома багатьом господарям цього автомобіля. У цьому випадку ремонт електропідсилювача керма Хундай Акцент полягає у повному розбиранні вузла та заміні двох підшипників черв'ячного механізму на якісніші аналоги. Після проведення процедури кермо обертатиметься легше і плавніше, а про підклинювання можна буде назавжди забути.
Також часто зустрічається складніший варіант, коли ЕПК періодично відключається зовсім і не подає ознак життя. На жаль на Акценті така проблема зустрічається, і відбувається вона через те, що виходить з ладу датчик положення РК. Офіційні дилери в цьому випадку обов'язково намагаються підвести власника автомобіля до повної заміни дорогого вузла в зборі. У «Platinum service» проблему вирішують по-іншому – ми змінюємо злощасний механічний датчик, який просто стирається під час експлуатації, на оптичний, що вважається «вічним», бо там нема чого ламатися. Такий ремонт електропідсилювача керма Хендай Акцент ми проводили неодноразово - акцентоводи залишаються більш ніж задоволені і назавжди забувають про проблему.
Ось деякий перелік проблем з ЕПК Хундай Акцент та варіанти їх вирішення:
Toyota Avensis
Ремонт електропідсилювача керма у Тойота Авенсіс у нашому сервісі теж доводиться проводити із завидною сталістю. В автомобілі власники часто скаржаться на стукіт та нерівномірне зусилля на рульовій колонці. Цікаво, що сам список причин для виникнення такої ситуації може бути значним.
Ремонт кермових рейок з електропідсилювачем зазвичай полягає в контролі люфта шестерні, що передає зусилля від кермового валу до черв'ячного механізму. Чому в TOYOTA, яка славиться своєю якістю, зробили цю деталь з м'якого пластику – залишається для нас великою загадкою. У таких випадках ремонт ЕПК Toyota Avensis полягає в заміні шестірні на аналогічну деталь з автомобіля аналогічної платформи і додаткового мастила всього вузла (на заводі її мабуть дуже шкодують, звідси і відбувається висока стирання). Операція підвищує ресурс вузла настільки, що проблему некоректної роботи електропідсилювача теж можна забути. Вартість послуги на нашому сервісі цілком демократична, тоді як ОД знову наполягатиме на повній заміні ЕПК.
Ми привели в приклад дві різні моделі авто з різними проблемами підсилювача електроенергії, які зустрічаються однаково часто. Але відмови ЕПК зустрічаються у них. Наш сервіс входить у малу кількість тих, хто проводить ремонт електропідсилювача керма у Дніпрі (не заміну, а саме ремонт). Тому якщо Ви помітили зусилля, що наростає, при поворотах рульової колонки, якщо на панелі загорілася лампа EPS (прошуємо, не плутайте з ESP - Electronic Stability Program), якщо при обертанні рульової колонки лунають потойбічні звуки (це не помилка – вони можуть бути саме такими), то не варто зволікати з ремонтом. Від точності та коректної роботи кермового керування може залежати Ваше життя та Життя Ваших пасажирів. Звертайтеся до «Platinum service» – ми проведемо ремонт ЕПК швидко та якісно, причому без великих фінансових витрат з Вашого боку!