Наша адреса:
Дніпро, вул. Набережна Заводська, 82
ОБЕРІТЬ МОВУ
з 9:00 до 18:00

Чи потрібно прогрівати двигун? Діди наші прогрівали, батьки прогрівали... і ми будемо! Чому?

Чи потрібно прогрівати двигун? Навіщо це потрібно, і коли це потрібно? Що буде, якщо вирішити, що не потрібно? Як правильно прогрівати двигун узимку? А яка ситуація із дизелем? Ось такий набір питань накопичився до зими, і на все нам доведеться відповісти. Відповідати намагатимемося як завжди – швидко, чітко, безпомилково. Так, як перемикаються передачі у секвентальній коробці.

Потрібно прогрівати двигун чи ні?

Чи потрібно прогрівати машину? Діди наші прогрівали двигуни, батьки прогрівали двигуни, і ми прогріватимемо! Бо… А правда, чому?

Далі матеріал пишеться за участю (і навіть іноді диктування) діагностування двигунів внутрішнього згоряння СТО «Platinum service», досвід якого дозволяє більш ніж обґрунтовано розмірковувати на цю тему. Зазначимо, що наша станція технічного обслуговування займається не лише ремонтом та діагностикою двигунів, а й пропонує повний спектр робіт з технічного обслуговування автомобілів. Приїжджайте, ми розташовані в центрі м. Дніпро та надаємо 100% гарантію якості обслуговування.

 Записатися в автосервіс 

Що означає «прогрітий двигун»?

Прогрітий мотор – це той, який вийшов на постійний рівень температури на певному навантаженні. Деталі двигуна та робочі рідини при цьому мають фіксовану температуру. Спочатку нагрівається охолодна рідина, потім верхня частина двигуна, а потім і масло в піддоні. Скільки потрібно прогрівати машину? Тут багато залежатиме від зовнішніх умов, самого двигуна і масла, що застосовується. Водієві слід орієнтуватися щодо зміни положення стрілки на покажчику температури та за показниками миттєвої витрати палива – як тільки він перестав зменшуватися, машину можна вважати прогрітою.

Гріти чи не гріти?

Якщо читати посібники з експлуатації більшості сучасних автомобілів, то там про прогрівання нічого не сказано – сів у холодний автомобіль, завів мотор і одразу в дорогу! То що ж, власникам нових авто не варто замислюватися, чи потрібно прогрівати двигун у мороз? Насправді ще як варто! Конструкція двигуна не сильно змінилася з часів його створення, і навантаження на деякі його частини не тільки не зменшилися, але навіть підросли.

Так Ви правда думаєте, що низькофорсований мотор з величезними допусками у автомобіля середини минулого століття треба було ретельно прогріти, а сучасний, з мікродопусками, на високооктановому бензині не треба? Це ще гірше, ніж айфоном цвяхи забивати!

То навіщо треба гріти двигун? Справа в тому, що на холоді моторне масло густіє, і перестає виконувати свою функцію. Можете уявити, що означає для двигуна їзда без масла? Якщо різко "дати газу" в мороз на непрогрітому моторі, можна отримати той же набір проблем - клапани "зависнуть" і зустрінуться з поршнем, або перевіряться вкладиші колінчастого валу. Звичайно, це і мороз має бути сильним (мінеральні масла перестають текти при мінус 20-25 ° С, синтетичні - при мінус 45 ... 55 ° С) і натиснути на газ треба різко і від душі, але така ситуація цілком реальна. Чи потрібно прогрівати бензиновий двигун узимку? Потрібно! Чому ж виробники нічого не говорять про «класичний» прогрівання двигуна? Тут є три причини:

  • екологічні норми;
  • робота нейтралізатора;
  • вимоги ринку.

Давайте розглянемо кожну з цих причин окремо.

Отже, екологічні норми. Коли автомобіль заводиться в мороз, холодний мотор не встигає повністю спалювати бензин, а система нейтралізації палива з каталізатором ще не вийшла на робочі температури, і не може нейтралізувати вихлопні гази. В результаті непрогрітий автомобіль створює навколо себе отруйну хмару. Ви можете сказати, що якщо автомобіль поїде непрогрітим, він видасть не меншу кількість шкідливого вихлопу. Можна сказати і так, тільки ця шкода не буде сконцентрована в одному місці, а буде «розмазана» по більшому простору.

Нейтралізатор. Насправді, і кількість шкідливого вихлопу у автомобіля, що їде, буде меншою, ніж у того, що коштує. Чому? Тому що у авто на швидкості будуть вищі обороти, а значить, він швидше вийде на робочу температуру, а значить, швидше запрацює у штатному режимі нейтралізатор. Але дозвольте, як шкідливий вплив високих оборотів на двигун? А тут саме включається третя причина.

Вимоги ринку. Сучасні технології дозволяють автовиробникам створити автомобіль, який працюватиме дуже довго. Але хіба це їм треба? Їм значно важливіше продати автомобілі, а отже, не можна допустити, щоб ринок був ними насичений. Тому сучасні автомобілі робляться з таким розрахунком, щоб відпрацювати певний термін служби, але не більше. Підвищеним зношуванням двигуна при запуску «на холодну» в цьому випадку виробники нехтують.

Ось чому виробники перестали давати рекомендації щодо прогріву двигуна. А як треба діяти, якщо хочеться продовжити життя авто на більший термін? Дуже просто - прогрівати двигун при холодному запуску.

Інструкції з прогріву

Як правильно прогрівати машину – наука не складна, давайте дамо інструкції у вигляді списку. Ось що треба робити, якщо автомобіль схожий на брилу льоду:

  • спочатку в транспортний засіб треба проникнути, а в сильний мороз це буває зробити не просто - в крайньому випадку, доведеться скористатися розморожувачами замків і стекол (але не поливайте окропом двері з чайника);
  • як тільки Ви проникли у своє авто, перевірте, що перемикач двірників перебуває у вимкненому положенні (а то увімкніть запалення, і їм відірве примерзлі до скла гумки);
  • далі все так, ніби здаєте на права - вичавлюєте зчеплення (або гальмо, якщо на АКПП) і запускаєте двигун;
  • всі підігріви переводите в положення "вкл" і залишаєте автомобіль зі щіткою для снігу, щоб почистити дах, змахнути сніг з капота, почистити дзеркала (включені обігрівачі та підігріви в цей час не тільки борються з холодом, але дають мікронавантаження на мотор - він прогріється трохи швидше);
  • якщо Ви дуже любите свій автомобіль, то можете, поки він стоїть, повертати кермом туди-сюди (розігнати рідину в гідропідсилювачі), на автоматичній коробці можна посунути селектор з «D» в «R» і назад;
  • якщо температура двигуна впевнено рухається вгору, а в салоні можна сидіти, не покриваючись інеєм, то можна потихеньку вирулювати зі стоянки - і екологія ціла, і двигун не підірвали.

Далі давайте відповімо на низку конкретних питань, які можуть Вас турбувати.

Питання-відповідь

Деякі питання можуть здатися дивними, але їх справді неодноразово ставили працівники нашого СТО. Чи потрібно прогрівати машину влітку? Потрібно! Щоб масляна плівка встигла покрити всі елементи, потрібно близько хвилини роботи двигуна на холостому ходу. Далі давайте уточнимо можливі питання щодо автомобілів з дизельними двигунами. Їх на наших дорогах дедалі більше.

Чи потрібно прогрівати дизель? Так. Все що стосується бензинового двигуна, справедливо і для дизельного. Слід враховувати, що його робочі температури набагато нижчі, але й саме дизельне паливо не любить холоду – воно навіть може замерзати у паливній системі.

Скільки прогрівати дизель? Сучасному мотору знадобиться від п'яти до восьми хвилин, щоб вийти на робочі температури (звичайно якщо за бортом не -50 ° С), тільки не робіть цього прямо під вікном у сусідів.

Чи потрібно прогрівати дизельний двигун із турбіною і як це робити? Вся процедура проводиться так само, як на бензиновому, але не забудьте - турбовим двигунам необхідно не тільки правильно запускатися, але і правильно остигати. Тому не глушіть відразу після зупинки, особливо якщо до цього піддавали газу. Дайте двигуну попрацювати хвилин 5-7 (або поставте турбо-таймер).

Здається, всі питання ми швидко розглянули. Бережіть себе та свої авто, а якщо з ними щось не так, то приїжджайте до нас. Ми чекаємо на Вас за адресою м. Дніпро, вул. Лазаряна, 3.

 Записатися в автосервіс