Чистка гідроблоку АКПП у Дніпрі. Симптоми несправностей
Гідроблок є плитою з металу зі складною мережею каналів усередині. Так вийшло, що чищення цих каналів буває необхідним автомобілю, як повітря. У матеріалі ми докладно розповімо про те, які функції виконує гідроблок (його ще називають блок клапанів АКПП, або клапанною плитою), що за симптоми говорять про його неполадки, і як проводиться професійне чищення гідроблоку АКПП.
Що таке гідроблок АКПП?
Бажаєте у всіх подробицях дізнатися, що таке гідроблок? Тоді запустіть двигун свого автомобіля холодного зимового ранку, і без жодного прогріву стартуйте так, ніби берете участь у гонках на приз у мільйон доларів. Якщо після цього автомобіль на перемиканнях передач не сіпається і не глухне - повторіть процедуру. Коли Ваш залізний кінь перестане перемикати швидкості та почне глухнути при кожній пригоді важеля АКПП з режимів Parking в режим Drive, то знайте – це у нього помер саме гідроблок.
Звісно, не варто виконувати нашу рекомендацію. Ми і так зможемо пояснити, що таке гідроблок, і чому іноді він потребує чищення та промивання.
Гідроблок являє собою вузол, що складається з безлічі каналів та встановлених у них клапанів. Мережа цих каналів настільки звивиста і заплутана, що нагадує частково звивини мозку. Діє гідроблок саме як мозок – він керує всією роботою автоматичної коробки. По каналах клапанної плити може вільно рухатися робоча рідина, а процесом цього руху керує мережа регулюючих клапанів, датчиків та соленоїдів, підключених до електронного блоку управління (ТСМ).
Керівна мережа направляє рідину в потрібні канали до виконавчих органів АКПП і вуалю - та плавно і по черзі переклацає передачі за водія. Можна сказати, що клапанна плита замінює руку водія на важелі коробки та ногу на педалі зчеплення.
Гідроблок під управлінням блоку управління здатний перемикати передачі менш ніж за 0,3 секунди, що перевищує показники середнього водія. Але, як будь-який інший складний вузол, він вимагає до себе уважного ставлення та періодичного догляду.
Симптоми несправностей із гідроблоком
Під час переривчастої їзди автомобіля у міському трафіку робоча рідина гідроблоку (ATF) постійно циркулює по мережі каналів, упирається в ті чи інші клапани та створює перепади тиску. Така робота не проходить безвісти як для самої ATF, так і для шляхів її руху.
Продукти зносу поступово звужують просвіти каналів, забивають клапани та соленоїди. Далі все рухається по похилій, причому з прискоренням - чим гірше працює гідроблок, тим більше утворюється в ньому відкладень, а робоча рідина насичується суспензією механічних частинок і перестає встигати охолоджуватися. Клапана працюють із затримкою, водій відчуває ривки у роботі коробки. Через стирання металевою суспензією прокладок корпусу, вузол починає «спливати» і втрачати робочу рідину. Перегрів збільшується в геометричній прогресії, і в блоці управління починає виходити з ладу електроніка, що управляє соленоїдами. Через це в коробці перестають вмикатися деякі передачі. Зрештою, АКПП або працює в аварійному режимі, або не працює взагалі.
Симптоми несправностей у гідроблоці:
- перемикання швидкостей відбуваються з ривками та ударами;
- виникають стрибаючі обороти двигуна на рівній швидкості;
- під днищем помітна калюжка - це протікання ATF;
- коробка переходить на аварійний режим роботи, а на панелі спалахують повідомлення check AT, HOLD, check engine.
Як тільки з'явилися такі проблеми – необхідно відразу ж вживати заходів. Інакше ставатиме лише гірше і вийде дорожче! Якщо не хочете доводити до повного ремонту гідроблоку та заміни клапанів, краще вже на першому етапі провести промивання та очищення.
Займатися із гідроблоком самому, чи звернутися на СТО?
Теоретично, будь-який автомобіліст може у своєму гаражі зняти гідроблок і розібрати його - там зазвичай не більше півтора десятка ботів різної довжини (краще їх потім не плутати). За наявності навичок цей автомобіліст зможе промити канали від відкладень, тому ми дамо пару рекомендацій.
- Питання: наскільки складною є ця процедура – промивання гідроблоку АКПП?
- Відповідь: розібрати і промити клапанну плиту взагалі не складно, а ось з її збиранням можуть виникнути проблеми. Тому, якщо зважилися на таку дію – не лінуйтеся фотографувати свою роботу на кожному етапі. Це потім допоможе визначити, де був якийсь болтик, і куди треба ставити ту чи іншу пружинку.
- Питання: чим промити гідроблок АКПП і як промити гідроблок АКПП?
- Відповідь: бензином «Калоша» або гасом та щіткою з жорстким ворсом. Відмінно показує себе рідина для промивання карбюраторів. Коли блок розібраний, драйте його як чавунну сковорідку! Тільки без використання металевих мочалок. І не втратите те, що звідти вивалиться.
В принципі промивання гідроблоку можна виконати самостійно. Вичистити канали від відкладень та замінити всі прокладки (їх придбанням обов'язково слід потурбуватися до проведення робіт). Але в гаражних умовах неможливо провести перевірку роботи соленоїдів і клапанів, які тестуються спеціальним обладнанням (опір, час спрацьовування, рівень зносу). Тому для якісного очищення та повної перевірки гідроблоку краще звертатися до професіоналів.
Как проводится работа с гидроблоком в автосервисе PLATINUM SERVICE?
Наші майстри мають належну кваліфікацію та досвід, щоб проводити очищення, промивання, заміну деталей та ремонт гідроблоків АКПП найпрестижніших і технічно складних автомобілів. Засоби діагностики та програмне забезпечення, що використовуються на нашому СТО, дозволяє виводити експлуатаційні показники цього вузла до рівня нульового пробігу.
Часто в наш сервіс звертаються для чищення гідроблоку АКПП 01n – це вже немолодий автомат концерну фольксваген-ауді. Він встановлювався на надійні автомобілі виробництва початку двох тисяч років. Всі основні агрегати в них ще працюють як треба, але канали гідроблоку вже сильно зашлаковані – у цьому й криється причина частих звернень саме цим вузлом. Гідроблок 01n добре знайомий нашим майстрам. Жодних труднощів з його очищенням та приведенням у нормальний режим роботи не виникає. Як втім, не викликає складності та чищення гідроблоку АКПП 096, що є попередником зазначеної моделі. У гідроплиті АКПП096 встановлено 7 соленоїдів, 5 з яких "шифтові", а два решти - це регулятори тиску.
Нерідко до нас звертаються для проведення промивання гідроблоку АКПП Toyota / Лексус, моделей Camry, Avensis, RX300. На останньому можна зупинитися докладніше – на ньому гідропліт складається з двох половин, між якими встановлена сталева пластина. У кожній половинці встановлено п'ять кульок, що перекривають канали. Якщо раптом Ви вирішите розбирати блок самостійно, постарайтеся зробити все можливе, щоб ці кульки залишилися на своїх місцях, а якщо не впевнені у своїх силах, то краще відразу звертайтеся в наш сервіс. Ми з коробкою u140 давні та гарні друзі.
Можна кілька слів сказати і про французькі авто. До нас звертаються по промиванні гідроблоку АКПП Пежо 206, і промиванні гідроблоку АКПП його старшого брата - Пежо 308. АКПП концерну Пежо працюють як годинник, але рано чи пізно починають «пинатися» при старті зі світлофора – причина цього якраз залипають від відкладень електромагніт . Промивання гідроблоку повністю вирішує цю проблему. Якщо клапана після заливання не відновлюють своїх функцій, то проводиться їх заміна.
Окрім промивання та ремонту гідроблоку, на нашому сервісі проводиться комплекс робіт з ремонту механічної і автоматичної коробки передач для більшості автомобільних марок. Також у нас можна зробити технічне обслуговування, провести повну діагностику, встановити додаткове обладнання (наприклад, шумоізоляцію).
Техцентр «Platinum service» володіє лініями найсучасніших технічних засобів та програмного забезпечення, що дозволяє обслуговувати автомобілі бізнес та преміум класу. При цьому демократична цінова політика СТО робить наші послуги доступними для тих, хто не звик витрачати зайві гроші на автомобіль, і частіше обслуговує його самостійно. Приїжджайте щоб це перевірити, ми завжди на Вас чекаємо!