Ремонт гідротрансформатора АКПП у Дніпрі
Гідротрансформатор (ГТД) пов'язує АКПП і двигун автомобіля, передаючи момент, що крутить, на трансмісію. Він забезпечує плавний старт з місця і не пропускає ударні навантаження, але, як будь-яка потрібна і важлива деталь, періодично вимагає до себе уваги і іноді вередує. У цьому матеріалі ми розповімо про причини його поломок, а також ремонт гідротрансформатора АКПП, простий і складний.
Що таке гідротрансформатор?
Цей вузол складається з чотирьох основних деталей:
- ротора;
- турбіни;
- статора;
- обгінної муфти.
Працює цей механізм шляхом зміни тиску робочої рідини на лопаті, тим самим змінює момент, що крутить, на веденому валу в залежності від діючого опору обертанню. Це, якщо складно. Якщо простіше, то слів та літер буде більше.
Роботу гідротрансформатора можна уявно уявити, як обертання двох звичайних вентиляторів, що близько стоять один навпроти одного. Нехай один із них включений у розетку, а провід другого підключений не до розетки, а до звичайної лампочки. Поступово потік повітря від нього починає розкручувати лопаті другого вентилятора, і невдовзі той теж починає обертатися, незважаючи на те, що не підключений до електрики. Поступово енергія обертання зростає, і лампочка, до якої був підключений другий вентилятор, починає світитися. У цьому експерименті розетка відіграє роль автомобільного двигуна, а перший вентилятор – це ротор жорстко приєднаний до ДВС. Тоді потік повітря - це робоча рідина, другий вентилятор - турбіна, що передає обертання далі, а лампочка просто символізує крутний момент, що проходить через всю систему.
Що ми можемо сказати про роботу такої системи? По-перше, вона працює дуже м'яко (другий вентилятор в експерименті почне обертатися далеко не відразу), по-друге, ККД такого з'єднання не дуже високий (багато повітря від першого вентилятора марнується). Щоб підвищити коефіцієнт корисної дії всієї системи, у її роботі беруть участь статор та обгінна муфта. Статор не дає потокам робочої рідини розсіюватися в непотрібних напрямках, а обгінна муфта виключає прослизання турбіни у зворотний бік.
Як бачите, механічно система досить проста. Можливо тому, а зовсім не через круглу форму, деякі автомобілісти називають гідротрансформатор «бубликом». Але сучасні бублики вже не такі примітивні - вони мають повністю комп'ютерне керування, в них понатирана купа датчиків, що стежать за тиском рідини і числом обертів. Ускладнення системи завжди веде до зменшення надійності, тому, на відміну від гіпотетичних вентиляторів, здатних у нашому уявному експерименті працювати вічно, гідротрансформатор іноді може дати слабину.
Що може зламатися в бублику - причини та симптоми несправностей
Короткий перелік можливих неприємностей:
- проблеми з підшипниками (опорними або голчастими) - на них постійно приходить навантаження, вони відчувають природне зношування і рано чи пізно виходять з ладу;
- продукти зносу робочої рідини можуть забити масляний фільтр, вузол почне відчувати масляне голодування і перегріватися;
- зі складних механічних поломок - може вийти з ладу обгінна муфта, деформуватися лопатки і шліц на турбінному колесі, вийти з ладу автоматика, що управляє.
Причини поломки гідротрансформатора АКПП – це найчастіше природне зношування та неправильна експлуатація. Вузол дуже не любить різких прискорень, коли тиск у системі наростає різко, не даючи можливість турбіні розкрутитися плавно.
Гідротрансформатор АКПП – ознаки несправності:
- тихе брязкання і брязкіт у момент перемикання передачі говорить про біду з підшипниками, гучний брязкіт можуть видавати випалі або погнуті лопатки турбіни;
- такі симптоми поломки гідротрансформатора АКПП як посилюється вібрація в діапазоні від 70 до 100 км/год можуть свідчити про масляний фільтр, що забився;
- в динаміці транспортного засобу, що різко погіршилася, може бути винна померла обгінна муфта, яка тепер не перешкоджає прослизанням;
- двигун, що глухне при перемиканні передач - це симптоми несправності гідротрансформатора АКПП з боку керуючої автоматики, яка блокує його роботу.
Хотілося б помітити, що непрофесіоналу діагностувати проблеми, в такому вузлі як гідротрансформатор, буде складно. Справа в тому, що одразу кілька механізмів автомобіля при неполадках можуть давати схожі симптоми.
Ремонт бублика та його складності
Без належних інструментів, досвіду та навичок діагностики лізти в систему ВМД краще не варто. Для автовласника здебільшого ремонт бублика своїми руками неможливий. Якщо все ж таки виникло бажання полагодити підозрілий ВМД, можете просто відкрутити його, і шпурнути в найближчий контейнер для сміття. Це займе набагато менше часу і витратить набагато менше Ваших сил і нервів! Ремонт гідротрансформаторів АКПП для більшості моделей авто ускладнений тим, що навіть розтин цих вузлів може здійснюватись лише за допомогою спеціального обладнання.
Стандартний комплект деталей для ремонту бублика АКПП включає:
- прокладання корпусу;
- прокладання блоку клапанів;
- манжети поршнів;
- кільця гумові;
- сальники;
- кільця ущільнювальні.
Всі ці деталі знадобляться, якщо всередині немає серйозних неполадок, а при поломках обгінної муфти або деформації лопаток все буде ще гірше. Тому в деяких випадках ціна ремонту ВМД АКПП може бути реально вищою, ніж повна заміна гідротрансформатора АКПП на новий. Визначити фінансову доцільність такої операції можна лише після проведення якісної діагностики – це ще одна причина, чому ремонт бубликів АКПП краще довірити професіоналам спеціалізованого СТО.
Там ремонт ВМД АКПП починається з його демонтажу та розтину корпусу, яке зазвичай проводиться на верстаті, що розрізає зовнішню оболонку. Коли корпус розкритий, з нього зливається робоча рідина, далі проводиться візуальний огляд та дефектування складників. Виявлені недоліки усуваються, також зазвичай змінюються підшипники та ущільнювачі. Після збирання всіх деталей проводиться зварювання корпусу (закріплений у верстаті ВМД обертається, а закріплений напівавтомат створює ідеально рівний шов, що не відрізняється від заводського). Далі робиться тест високим тиском на герметичність, перевірка на биття та центрування. У повністю підготовлений та перевірений гідротрансформатор закачується робоча рідина. Чи можливо провести такі маніпуляції в умовах гаража? Звичайно, ні!
Що може на СТО PLATINUM SERVICE?
А ми можемо все. Продіагностувати, виявити несправність і відновити або замінити компоненти, що зносилися. Скільки коштує ремонт гідротрансформатора АКПП у «Platinum service»? Набагато дешевше, ніж офіційні автодилери. Справа в тому, що там намагаються міняти цей вузол за найменшої підозри на неполадки, і рекомендують його заміну при кожному втручанні в АКПП. Коштує така послуга у них не менше тисячі доларів (ціна варіює залежно від марки та моделі автомобіля, але середні значення саме такі). У нашому сервісі огляд гідротрансформатора проводиться обов'язково при більшості операцій з ремонту АКПП. Але у разі виявлення неполадок з ним, ми не поспішаємо вставляти в прайс вартість нового ВМД, а з'ясовуємо, наскільки доцільним є відновлення деталі. Якщо вузол можна відновити без скорочення терміну служби, обов'язково повідомляємо про це клієнта. У результаті ремонт гідротрансформатора не потребує тисячодоларових витрат. При цьому той діагностичний комплекс обладнання, який використовується у нас, не поступається найкращим лініям діагностики офіціалів. Саме тому ремонт гідротрансформатора АКПП у Дніпрі на СТО «Platinum service» зарекомендував себе у автовласників із найпозитивнішого боку.
Що ми можемо запропонувати? Крім ремонту ходової та трансмісії на сервісі проводять повне технічне обслуговування більшості автомобільних марок та надають послуги з встановлення різного додаткового обладнання (автосигналізації, шумоізоляції). Якщо Ваш автомобіль не в змозі дістатися до нас самостійно – до Ваших послуг наш автоевакуатор, здатний забрати транспортний засіб з будь-якої точки Дніпра та області. Звертайтесь, ми завжди будемо раді допомогти Вам!