Наша адреса:
Дніпро, вул. Лазаряна, 3
ОБЕРІТЬ МОВУ
з 9:00 до 18:00

Як і чим заправити автокондиціонер? СТО PLATINUM SERVICE

Як і будь-яка інша система в автомобілі, його кліматичне встановлення потребує періодичного обслуговування. До цього обслуговування відноситься заправка кондиціонера холодоагентом, його очищення, а також перевірка на герметичність. У цьому матеріалі ми розповімо про те, як заправити автомобільний кондиціонер, а також про те, як проводити додаткові процедури щодо його обслуговування.

kond1

Дуже коротко про влаштування та принципи роботи системи

Система кондиціювання будь-якого авто складається з:

  • компресора - він підвищує тиск холодоагенту і при цьому розігріває його;
  • конденсатора - тут холодоагент конденсується і з газоподібного стає рідким;
  • випарника - тут фреон випаровується, через це відбувається охолодження повітря, яке забирається вентилятором зовні.

Далі коло замикається – холодоагент у газоподібному вигляді з випарника знову надходить у компресор. Між компонентами системи фреон циркулює двома магістралями, високого (до випарника) і низького (до компресора) тиску.

Як часто потрібно заправляти кондиціонер?

За мануалом на нових машинах систему кондиціювання слід заправляти один раз на два-три роки, на автомобілях старше шести років доведеться проводити заміну щороку. Але більшість автомобілістів починають морочитися цим питанням тільки коли настали спекотні дні, а кондиціонер раптово не може піддати прохолоди. Такий підхід загрожує серйозними поломками в системі, тому ми рекомендуємо все ж таки проводити обслуговування за вказаним у посібнику експлуатації МС регламентом.

Чому доводиться заправляти кондиціонер?

Зробити систему повністю герметичною для летючого фреону практично неможливо. У рік кондиціонер може втрачати до п'ятнадцяти відсотків холодоагенту (і це вважається в межах норми). При такому витоку кондиціонер необхідно дозаправляти щонайменше раз на три роки. При більшому витоку необхідно думати не про те, як заправити автокондиціонер, а про те, як усунути витік із системи.

Якщо холодоагенту стає менше, ніж потрібно, кондиціонер перестає охолоджувати повітря салону на повну силу. Замість запропонованої температури охолодженого повітря на максимальному режимі роботи 8 градусів, він може охолодити його до 15 – цього не вистачає для забезпечення комфортної температури під час літньої спеки.

kond2

Чим заправляють автомобільні кондиціонери?

До 1992 року кліматичні установки та кондиціонери авто заправлялися холодоагентом R-12. Його заборонили через руйнівний вплив на озоновий шар планети та через посилення парникового ефекту (1 кілограм R12 прирівняний до 4000 тонн CO2). Тому цей фреон був замінений на менш агресивний склад R-134а, а зараз багато автомобільних марок переходять на холодоагент R1234yf, який не чинить озоноруйнівного та парникового ефекту, але вимагає для заправки високорівневого обладнання та великих допусків за точністю. Чим заправити кондиціонер у машині? Рознімання на магістралях різні, тому заправляти треба тим, що наказано виробником.

Що робити, якщо кондиціонер більше не морозить?

Багато автовласників намагаються зрозуміти, як заправити автокондиціонер своїми руками, і чи можна провести цю процедуру прямо у себе в гаражі. Чи можна це зробити? Так, за великого бажання можна. Чи можна це зробити якісно? Теж можна, але шанс вкрай невисокий!

Як заправляти автокондиціонер самостійно? Для цього Вам знадобиться:

  • метрологічна станція;
  • шланги;
  • перехідник із краном, що дозволяє підключитися до системи;
  • балон фреону необхідного типу (R-12 чи R-134а).

Окрім обладнання Вам знадобиться вивчити і теоретичний матеріал, який ми не наводитимемо в цій статті, оскільки вона надто вже зросте за обсягом. Тому пропонуємо не намагатися вирішувати це питання самостійно і не думати, як заправити автокондиціонер самому, а звернутися відразу до тих, хто точно знає, як правильно заправляти кондиціонер на автомобілі.

Як це роблять у PLATINUM SERVICE?

kond3

Перед тим, як проводити заправку, ми проводимо діагностику системи. Початкова перевірка проводиться оператором візуально і включає:

  • вилучення та перевірку фільтра салону;
  • огляд шлангів, трубок, конденсатора та випарника;
  • перевірку мотора та лопат вентилятора;
  • перевірку натягу ремінного приводу;
  • перевірку компресора.

Наступним етапом йде вибір фреону. Ми працюємо як з R-134а, так і з R1234yf. При роботі з останнім використовується обладнання високого рівня точності, застосовується заправка олією з ультрафіолетовим барвником для пошуку витоків та проводиться вакуумна перевірка системи на герметичність за вказівками виробника авто. На кондиціонери з фреоном R1234yf вже перейшли марки BMW, Honda, Jeep, Tesla, Citroen, Hyundai, Ford, Infinity та інші, ми працюємо з усіма.

Ціни на заправку автокондиціонера у СТО PLATINUM SERVICE:
Фреон r1234yf:

  • послуга заправки 500 грн.;
  • фреон 100 мл – 500 грн.

Фреон R-134a:

  • послуга заправки 350 грн.;
  • фреон 100мл – 150 грн.

 Записатися в автосервіс 

Отже, як правильно заправити автомобільний кондиціонер?

Рекомендована більшістю виробників авто заправка кондиціонера проводиться за наступним регламентом робіт:

  • заправна станція підключається до автомобіля відразу через два порти (на автомобілях старого випуску порт може бути один).
  • на першому етапі, він називається «відновлення», станція повністю видаляє все те, що знаходиться в системі кондиціювання (відпрацьоване масло в тому числі);
  • далі вся система вакуумується, цим вона захищається від надмірної вологи та внутрішніх забруднень, а також перевіряється на герметичність (на ряді СТО вважають за краще економити час на цій процедурі, тоді як виробники авто чітко вказують, що процес має проводитися не менше 20-30 хвилин*) ;
  • після вакуумації проводиться вакуумна діагностика, його проводить сама станція для перевірки герметичності;
  • в кондиціонер заправляється масло, його кількість залежить від марки та моделі автомобіля, і це ще одна причина, через яку дозаправляти та перезаправляти систему повинні досвідчені оператори-фахівці;
  • вже після олії в систему закачується фреон, його кількість залежить від моделі авто і зазвичай становить 400-550гр;
  • станція заправки відключається від автомобіля.

*Чому ми не економимо час на вакуумації - при цьому процесі з системи видаляється весь бруд, що накопичився, і масляні відкладення, а також проводиться перевірка герметичності.

Після завершення циклу обов'язково проводиться перевірка те що, як функціонує кондиціонер. Вона робиться таким чином - двигун автомобіля заводиться, кондиціонер встановлюється на повну потужність, в повітроводі робиться замір температури повітря, що надходить в салон. Виробниками рекомендований поріг 6-8 градусів. Якщо транспортний засіб перебуває у літньому віці, то ці значення можуть бути трохи вищими.

Сподіваємося, Ви зрозуміли, що займатися цим самостійно не має особливого сенсу, тому що заправити фреоном кондиціонер у машині на гарній станції техобслуговування буде набагато простіше, швидше, якісніше та дешевше!

Догляд за випарником

Крім заправки кондиціонера, ми рекомендуємо періодично звертати увагу і на його випарник, оскільки інакше він може сам звернути на себе увагу огидним запахом, якого буде складно позбутися. У складних випадках випарник доведеться знімати повністю і проводити його механічне очищення. Не варто доводити до такої процедури, щоб у вашому авто не пахло болотом, треба хоча б раз на рік заїжджати на СТО для профілактичного очищення системи.

 Записатися в автосервіс 

Основні переваги PLATINUM SERVICE

Ми маємо лінійку найсучаснішого обладнання та програмного забезпечення, а також знаємо абсолютно все про те, як заправляти автокондиціонер. Наш автосервіс розташований практично в центрі м. Дніпро, та надає для автовласників низку послуг:

Майстри «Platinum service» постійно підтверджують свій високий рівень, якісно здійснюючи найскладніший ремонт різних транспортних засобів. Приїжджайте, ми поставимо Ваш автомобіль на колеса, щоб з ним не сталося!