Заміна пружин підвіски ||| Сигнали зносу пружин
Підвіска Вашого автомобіля приймає на себе удари від кожної купини та кожної вибоїни, на які Ви коли-небудь наїжджали. Не дивно, що рано чи пізно їй потрібний ремонт, а також заміна потерпілих під час експлуатації елементів. Зазвичай ними виявляються пружини та амортизатори. У цьому матеріалі ми розповімо, яку функцію виконують ці елементи, які сигнали зносу вони подають, чи можна самостійно провести заміну пружин підвіски, чи краще довіритись професіоналам, а також пробіжимося за особливостями їх заміни на найпопулярніших марках авто.
Як працюють пружини підвіски?
Коли колесо наїжджає на нерівність, пружина стискається і передає залишкове коливання на кузов. Амортизатор в цей момент компенсує розгойдування, що виникає, і гасить її, перетворюючи механічну енергію коливань в теплову. Далі пружина розтискається та повертає колесо в нормальне положення, забезпечуючи його контакт із дорожнім покриттям. Чим точніше вивірено взаємодію амортизатора та пружини, тим краще керується автомобіль, і тим менше він втрачає курсову стійкість на нерівностях.
Згодом, піддаючи постійним навантаженням, пружини підвіски починають втрачати свої властивості – у них зміщується діапазон робочого ходу, і час циклу стиснення/відбій збільшується. Автомобіль при цьому починає втрачати керованість, а підвіску починає пробивати тих нерівностях, на які раніше можна було не звертати уваги.
Сигнали зносу пружин
Досвідчений водій відразу зрозуміє, якщо пружини підвіски перестають нормально виконувати свою функцію. Ось п'ять основних ознак цієї болячки, які допоможуть виявити проблему не найдосвідченішим автовласникам:
- машина просідає одне колесо, як песик на хвору лапку;
- у підвісці з'являються сторонні шуми, брязкання та скрипи;
- кліренс автомобіля зменшується, під навантаженням автомобіль ніби лежить землі;
- звичне місце паркування стало не таким зручним, наприклад, двері при відкриванні натикаються на бордюр, або в нього раптово почав врізатися передній бампер, хоча раніше нічого такого не спостерігалося;
- на самих пружинах під час огляду видно сліди іржі чи механічні ушкодження.
Все це – чіткі сигнали до заміни пружин підвіски. Якщо відкладати заміну, то можна буде потрапити на обов'язкову заміну амортизаторів і частини деталей підвіски.
Як міняти пружини самому?
Самостійна заміна пружин передньої підвіски можлива, але ми рекомендуємо займатися цим тільки в тому випадку, якщо Ви вирішили спробувати себе в ролі автомеханіка і заздалегідь знайшли старий автомобіль з ходовим елементом. Якщо ж Ви любите та цінуєте своє авто, то інструкції нижче можете сміливо пропустити.
Заміна пружин підвіски починається з того, що автомобіль вивішують на витягу (можна обійтися двома домкратами, по черзі вивішуючи передню та задню частини авто). Послаблюються болти кріплення коліс. Потім відкручується нижнє кріплення амортизатора. Стара пружина вивільняється шляхом стиснення за нижній виток за допомогою монтування, але набагато правильніше і безпечніше буде використовувати спеціальну стяжку для пружини, яка може її стискати і фіксувати. Якщо немає стяжки-наймача, можна спробувати стиснути пружину і зафіксувати її, щільно обв'язавши сталевим дротом. Перед встановленням нових пружин обов'язково огляньте їх посадочні гнізда та очистіть їх від бруду. Ставити пружини також краще в стислому стані, інакше можна намучитися фізично та виснажитися морально за невеликий проміжок часу. Під час роботи обов'язково дотримуйтесь техніки безпеки та використовуйте колісні упори – доведеться провести чимало часу під автомобілем.
Розумна альтернатива самостійної установки
Щоб не лежати під машиною і не лаятися останніми словами на пружину, яка ніяк не хотіла виходити з гнізда, а тепер ніяк не бажає туди лізти, набагато простіше буде звернутися до професіоналів. Відразу скажемо, що на офіційному СТО дилера за заміну пружин можуть попросити значну суму, раптово розлучитися з якою може далеко не кожен. Гаражні майстри можуть виконати роботу із заміни пружин підвіски в Дніпрі в десятки разів дешевше, але не факт, що при цьому змучену пружину не поставлять нагору ногами.
Саме тому так багато людей звертаються на нашу станцію техобслуговування, де якість робіт та загальний рівень сервісу офіційних дилерів чудово вживається з демократичним прайсом на всі послуги. Наші ціни на заміну пружин підвіски в Дніпрі приємно здивують кожного, а якщо врахувати, що крім робіт з підвіски наші майстри проводять повний комплекс робіт з ремонту та технічного (ремонт КПП, інжектора, настроювання гальмівної системи, автоелектрика і т.д.), то причини того, чому звертаються саме до нас, стають ще зрозумілішими.
Нижче розповімо про особливості, які є у різних автомобільних марок під час заміни пружин підвіски.
Nissan
Автомобілі цієї японської марки з роками мають властивість ставати для своїх власників затишними, як домашні капці. Заміна пружин підвіски на Нісан рідко може приносити якісь труднощі. Більшість моделей добре вивчені на сервісі, і навіть з такими «бегемотами», як Pathfinder і новий Patrol, наші майстри справляються без особливих проблем. Якщо Вам потрібна заміна пружин підвіски на Nissan, можете сміливо звертатися до «Platinum service», Ваш улюблений автомобіль швидко приведуть до норми.
Skoda
Популярна Octavia, бюджетний Rapid, міська Fabia, великий та солідний Kodiaq – ці автомобілі показали себе надійними та невибагливими в обслуговуванні, чим сподобалися багатьом українцям. Заміна пружин підвіски на Skoda нічим не відрізняється від цієї процедури з іншими автомобільними марками, що входять до німецького концерну Volkswagen. Єдине, що хотілося б відзначити, автовласники настільки звикають до надійності свого автомобіля, що іноді зовсім перестають стежити за його технічним станом. Шкода прощає дуже багато, але до певного моменту. З візитом на автосервіс не варто затягувати, особливо якщо Ви помітили зміни в проходженні дорожніх нерівностей.
Audi
Ауді з «утомленими» пружинами підвіски, що підволікає одне з коліс – це нонсенс. Незважаючи на те, що на батьківщині цих автомобілів найкращі за якістю дороги, їхня підвіска начебто спеціально проектувалась під наші з вами суворі реалії. Заміна пружин підвіски на Audi потрібна відносно нечасто - заводські пружини мають якийсь фантастичний ресурс. Однак автовласники (особливо молоді та гарячі) примудряються на високих швидкостях пропускати серйозні нерівності, і як наслідок – обламування пружин по витку. У цьому випадку заміна пружин підвіски на Audi неминуча. Моделі бренду з регульованою жорсткістю підвіски та регульованим кліренсом мають свої особливості роботи з ходовою, але фахівці «Platinum service» відмінно вивчили всі їх особливості.
Toyota
Заміна пружин підвіски на Toyota проводиться відносно нечасто. Японські автомобілі цієї марки не дарма славляться своєю якістю. Навіть робота в таксі не може швидко витиснути бюджетні моделі Toyota, а моделі середнього та преміального класу іноді можуть здаватися «вічними». Як це не дивно – власникам позашляховиків та кросоверів варто звернути особливу увагу на стан ходової. Справа в тому, що їхні «болячки» будуть практично непомітні і «померлі» пружини практично ніяк не виявлять себе зовні, при цьому ресурс амортизаторів впаде як мінімум удвічі. Заміна пружин підвіски на Toyota не становить особливої складності. Це стосується і надпопулярного LandCruzer, і до манірного седану Camry.
BMW
Втомлена підвіска на BMW зустрічається або на літніх автомобілях, або на тих, власники яких не гальмують перед перешкодами, а гонки влаштовують на невідповідних для цього ділянках дороги. Баварські автомобілі зазвичай показують себе дуже надійними і їх дуже люблять у нашому сервісі. Самостійно лізти в ці автомобілі не варто, на відміну від стандартних стійок МакФерсон попереду БМВ зазвичай стоїть складна багатоважіль, а ззаду багатоважільна незалежна підвіска, з провідним мостом і приводами коліс. Заміна пружин підвіски на БМВ повинна проводитись фахівцями через високу насиченість автомобілів електронними системами.
Peugeot
Не всі моделі пежо/ситроен можуть похвалитися ідеальною надійністю ходової частини. Наприклад, багато власників Peugeot 4007 (Citroen C-Crosser, Outlander XL) скаржаться на те, що заміна амортизатора та пружини задньої підвіски проводиться через 50 тисяч кілометрів, тоді як інші моделі концерну легко пробігають по 300 тисяч до проведення цієї маніпуляції. Проблема передчасного просідання пружин - особливість цієї конкретної платформи. Проте інші моделі марки показують себе цілком надійними. Заміна пружин підвіски на Пежо не викликає труднощів у майстрів нашого сервісу, тому якщо Ви власник автомобіля Peugeot, можете сміливо звертатися до нас з будь-яких проблем з ходовою частиною.
Hyundai
Корейський бренд зараз перебуває на вершині популярності. До честі корейців варто сказати, що популярність цілком обгрунтована - їх автомобілі мають відмінне співвідношення ціни і якості, причому це стосується як бюджетних і популярних варіантів, таких як Hyundai Solaris, так і варіантів не для всіх, наприклад i30 N, SantaFe, або TUCSON N Line. Заміна пружин підвіски на Хендай може проводитися спільно із заміною амортизаторів, верхніх опор, пильовиків та відбійників. Наші фахівці заміну пружин підвіски на Hyundai проводять досить часто, тому досвід роботи з усіма моделями цієї марки накопичений значний.
Переваги PLATINUM SERVICE
Крім того обставини, що наші фахівці чудово знайомі в ремонті з переважною більшістю популярних автомобільних марок, а рівень цін сервісу потішить найекономнішого автомобіліста, ми маємо ще кілька переваг:
- СТО «Platinum service» розташовується за кілька хвилин їзди від центру міста Дніпро;
- ми маємо лінію найсучаснішого ремонтного та діагностичного обладнання, а значить, швидко відремонтуємо найскладніші поломки Вашого авто;
- нами пропонується різноманітний спектр послуг та гнучка система знижок для постійних клієнтів.
Приїжджайте, ми завжди готові усунути будь-які поломки Вашого автомобіля та повернути йому колишню бадьорість!