Наша адреса:
Дніпро, вул. Набережна Заводська, 82
ОБЕРІТЬ МОВУ
з 9:00 до 18:00

Гідрокомпенсатори: діагностика, ремонт та повна заміна СТО PLATINUM SERVICE

Двигун внутрішнього згоряння автомобіля виділяє тепло при роботі, а значить – розміри його деталей періодично збільшуються при нагріванні та зменшуються при остиганні. Щоб нівелювати зміни розмірів між високоточними деталями ДВС проектуються теплові зазори. При зносі таких деталей зазори вже не в змозі забезпечувати ідеальне припасування механізму, тому у двигуна погіршуються характеристики, знос деталей прискорюється, і, зрештою, частина механізмів виходить з ладу.

gidrokompensator1

Тому на найважливіших елементах двигуна для забезпечення ідеальних зазорів при будь-яких режимах роботи ДВЗ застосовуються гідрокомпенсатори. Вони роблять роботу всього клапанного механізму м'якшою, знижують зношування деталей газорозподільного механізму, зменшують шум і дозволяють точно витримувати тривалість фаз газорозподілу.

Однак гідрокомпенсатори самі зазнають навантажень, а при неправильній експлуатації двигуна виходять з ладу. У цьому матеріалі ми розповімо, як проводиться ремонт гідрокомпенсаторів, чи варто проводити заміну штовхачів на гідрокомпенсатори і багато іншого.

 Записатися в автосервіс 

Як працює гідрокомпенсатор?

Гідрокомпенсатори встановлюються для автоматичного регулювання зазору робочих поверхонь кулачків розподільного валу та клапанами газорозподільного механізму. Вони повинні витримувати цей зазор однаковим, незалежно від обертів та температури двигуна. Але як це відбувається? Зрозуміти принцип роботи гідрокомпенсатора автомобілісту-початківцю буває дуже непросто. Ми спробуємо його пояснити найпростішими словами.

Гідрокомпенсатори: принцип роботи цих вузлів, як можна здогадатися з назви, пов'язаний з якоюсь рідиною. Насправді роль рідини виконує моторне масло. Як тільки двигун починає працювати, олія надходить у гідрокомпенсатори по каналах в головках циліндрів і каналах на нижніх площинах корпусів підшипників (за цими ж каналами олія може надходити до шийок розподільних валів).

Коли обсяг масла набирається до потрібного рівня, кулькові клапани гідрокомпенсаторів закриваються, їх конструкція стає жорсткою і може передавати зусилля на клапан, який під тиском від кулачків розподільного валу відкривається і подає паливно-повітряну суміш камеру згоряння. Далі тиск олії падає, і цикл роботи повторюється.

Якщо коротко: гідрокомпенсатор - це маленький гідроциліндр, який змінює розмір при подачі в нього моторного масла. Цим він компенсує зазор між штоком клапана та кулачком розподільчого валу.

Види гідрокомпенсаторів за їх розташуванням:

  • гідроштовхачі;
  • роликові гідроштовхачі;
  • гідроопори;
  • гідроопори, що встановлюються під коромисла чи важелі.

Принцип роботи в усіх перелічених видів однаковий.

Гідрокомпенсатор витримує потрібний проміжок у клапанному механізмі навіть у міру його зносу його деталей. Однак сам він, незважаючи на простий пристрій, є досить точним і тонким механізмом, за станом якого необхідно стежити. Добре, що як тільки з гідрокомпенсатором виникають проблеми, автомобіліст зазвичай про це відразу дізнається характерним стукотом під час роботи двигуна.

Для тих, хто жодного разу не стикався, стукіт гідрокомпенсаторів - це звук, схожий на звук ненатягнутого велосипедного ланцюга, що обертається з великою швидкістю. Доноситься він прямо з головки блоку циліндрів.

Проблеми з гідрокомпенсаторами, і чому вони відбуваються

Так як принцип роботи гідрокомпенсатора заснований на надходженні в нього олії та подальшої передачі навантаження від кулачка розподільного валу на клапан газорозподільного механізму, то ця деталь надзвичайно сприйнятлива до якості моторної олії. Неякісний склад із підвищеною витратою на чад швидко забиває всі масляні канали і не може забезпечити нормальної роботи цих вузлів.

Чому стукають гідрокомпенсатори?

Причини стуку поділяються на дві групи, за першу відповідально неякісне моторне масло, за другу – механічний дефект.

Отже, через що стукають гідрокомпенсатори на холодну? Якщо стукіт доноситься при запуску холодного двигуна, але через невеликий проміжок часу зникає, то можемо Вас заспокоїти – жодних причин для паніки немає. Просто поки автомобіль стояв, олія з механізмів поступово витекла, і при запуску двигуна просто не встигло набрати робочого тиску. У цьому немає нічого страшного, інша справа, якщо шумлять гідрокомпенсатори тривалий період часу, доки двигун автомобіля не розігріється як слід, і не вийде на робочі обороти. У цьому випадку причиною може бути занадто великий зазор між штовхачем і кулачком розподільного валу через їх загальне вироблення, або низький тиск масла в системі. Гідрокомпенсатори можуть стукати, якщо неправильно підібрано моторне масло взимку - воно занадто густе і не заповнює систему, доки мотор не розігріється як слід.

Якщо стукають гідрокомпенсатори на гарячу, то тут може бути більше причин, і цей стукіт повинен насторожити будь-якого автомобіліста. Можливо, винна моторна олія, яка вже виробилася і потребує заміни. Можливо, засмічився масляний фільтр. Можливо, що причина чисто механічна – збільшені зазори на стику плунжера та гільзи гідрокомпенсатора. Перераховувати можливі причини можна довго, дізнатися, що могло стати причиною стуку, можна тільки демонтувавши ГБЦ.

Як ремонтувати гідрокомпенсатори?

Якщо стукають гідрокомпенсатори: наслідки для ГРМ можуть бути не найкращими, тому ми не рекомендуємо «запускати» цей стукіт і довгий час відкладати свій візит на СТО. Як перевірити гідрокомпенсатори? Можна зробити це самому, озброївшись лікарським стетоскопом, вільним часом та інструкціями з YouTube, але набагато простіше та швидше, якщо віддати свій автомобіль до рук професійних автомайстрів.

Гідрокомпенсатори: їх ремонт та діагностика на СТО «Platinum service» проводяться таким чином – спочатку майстер демонтує головку блоку циліндрів, потім тестує кожен клапан, гідрокомпенсатор та кулачок розподільного валу на нормальну працездатність. Офіційні дилери воліють не морочитися і всі гідрокомпенсатори відправляють у кошик для сміття, змінюючи їх на нові. Тому вартість таких «робіт» злітає у рази. Заміна гідрокомпенсаторів на нові, звичайно простіше і краще, ніж ремонт гідрокомпенсаторів клапанів. Але на нашому СТО все визначається бажанням клієнта – якщо хочете, ми встановимо нові елементи, якщо хочете – замінимо лише неробочі, а можемо спробувати навіть відновити непрацюючі. Однак наші ціни на заміну гідрокомпенсаторів Вас приємно здивують. І зауважте – на більшість робіт видається гарантія!

Деякі наші клієнти, будучи власниками таких автомобілів, як Audi 100 2.1, просять поміняти їм штовхачі на гідрокомпенсатори. Ми б не рекомендували таку процедуру, так як конструкція двигуна ретельно опрацьовується ще на етапі проектування і згодом проходить численні випробування. Таке серйозне втручання у конструкцію може призвести до різних наслідків. Однак у деяких випадках навіть така процедура можлива.

Основні переваги техцентру PLATINUM SERVICE

  • зручне для клієнтів розташування за 10 хвилин від центру міста Дніпро;
  • сучасні лінії обладнання та новітнє програмне забезпечення для комп'ютерної діагностики автомобіля;
  • висока кваліфікація персоналу;
  • широкий спектр послуг;
  • гнучка система знижок та заохочень для постійних клієнтів.

Приїжджайте, ми завжди на Вас чекаємо!

 Записатися в автосервіс