Не крутить стартер автомобіля - ЩО З ЦИМ РОБИТИ?
Стартер автомобіля за своїм принципом дії схожий на той маленький камінчик, який викликає велику лавину. Він провертає колінвал двигуна, і цим створює оптимальні умови для займання повітряно-горючої суміші. Система роботи стартера досить надійна, але іноді вона може ламатися. У цьому матеріалі ми розберемо, чому іноді не крутить стартер, або навпаки, стартер крутить, але не заводиться автомобіль, а також торкнемося інших його капризів, і дамо кілька корисних рекомендацій.
Як працює стартер?
Стартер представляє електродвигун, який працює від дванадцятивольтового акумулятора (якщо у Вас не мотоцикл, обладнаний кік-стартером, що доводиться запускати з ноги). Цей електродвигун включається, коли ви провертаєте ключ у замку запалювання, і починає крутити маховик двигуна через спеціальну деталь – бендікс із шестернею. У ці секунди всі механізми двигуна рухаються так само, як він працює сам. У камері згоряння клацає іскра та вуаля! Процес пішов. Це як людину сильно штовхнули, і вона побігла, щоб не впасти. Після того, як Ви повернули ключ у замку запалення назад, реле, що втягує, прибирає бендикс від маховика, а двигун вже працює самостійно.
Які проблеми можуть траплятися зі стартером?
Сучасний стартер автомобіля дуже простий, тому і проблем із ним небагато, проте вони бувають. Отже… не заводиться машина: стартер не крутить, що робити? Лізти в нього самому - не найгеніальніша на світі думка ідея, неспеціаліст зможе знайти поломку стартера тільки в тому випадку, якщо вона явна, а отже, критична, і стартер треба не ремонтувати, а міняти.
Причини капризів стартера можуть бути як механічного характеру, коли стираються шестірні бендикса або маховика, або електричного, коли не працюють щітки обмотки.
Ось список основних механічних поломок, основним симптомом яких є те, що не заводиться машина, а стартер крутить:
- зносилася втулка з підшипниками, або шийка на якірному валу;
- послабилося кріплення стартера, у нього з'явився люфт, і зубчики шестерні бендіксу не потрапляють у маховик;
- "злизалися" зубчики однієї з шестерень, у цьому випадку стартер працює, але не крутить маховик;
- послабилися кріплення полюса, і якір почав чіпляти його.
Якщо не заводиться машина: стартер крутить, але не схоплює, то причина швидше за все саме в механічній частині. Усунути такі поломки самому без спеціального обладнання та досвіду роботи буде важко, а в сучасному автомобілі практично неможливо.
Список поломок електронної складової стартера, які проявляються тим, що стартер не крутить і не клацає:
- щіточки примикають до колектора з великими проміжками;
- зламалося тягове реле;
- критично зносився сам колектор якоря.
У цьому випадку ремонт також варто довірити спеціалісту. Самостійно можна спробувати лише такі проблеми:
села акумуляторна батарея - при цьому стартер клацає, але не крутить, а при повороті ключа запалювання з-під капота долинають лише клацання;
погані контакти та незакріплені клеми, порушення мідної шини, що йде від акумулятора на «масу»;
обрив проводу, що йде від акумулятора до реле, що втягує (це можна перевірити, запустивши паралельно йому ще один).
Якщо Ви оглянули автомобіль на наявність таких проблем, але стартер від цього краще не працювати, то ми рекомендуємо звернутися на професійне СТО. Самостійно розбирати його та намагатися змусити працювати – це не найкраща ідея.
Насамкінець у перерахуванні поломок стартера слід виділити ті проблеми, які з'являються періодично – цей варіант може зіпсувати чимало нервів автомобілісту, оскільки коли він готовий їхати на автосервіс для перевірки та ремонту, автомобіль, як на зло, працює нормально.
Іноді буває так, що стартер не крутить на гарячу, а варто охолонути автомобілю, як все знову в порядку. Якщо стартер не крутить на гарячому авто, то причина може бути у втулках стартера, які мають більший діаметр, ніж потрібно. У цьому випадку вал стартера заклинюватиме при високій температурі, але працювати безвідмовно, якщо нагріву немає. Також така проблема виникає під час окислення всіх деталей втяжного реле.
Буває і протилежна проблема, коли стартер не крутить на морозі. Насамперед у цьому випадку слід перевірити акумуляторну батарею, занести її в тепло, зарядити, зачистити клеми і спробувати ще раз. Якщо такий комплекс заходів не допоміг (а повинен був), то винувате реле, що примерзло через конденсат, що втягує. У цьому випадку слід спробувати кілька разів швидко запустити стартер ключем, обмотка нагріється і реле відпустить. Ще одна цікава причина, коли в стартер не крутить мороз на сучасному автомобілі - це батарея, що підсіла від холоду в брелоку сигналізації, у неї «вистачає сил» розблокувати двері, а зняти блокування зі стартера (сучасні протиугінні системи так і працюють) вже немає.
Що робити, якщо стартер не крутить?
Ну, у Вас є два шляхи - один простий, інший не дуже, але обидва ведуть до одного результату. Складний полягає в тому, що Ви вигадуєте, як завести машину, якщо стартер не крутить, і якщо все пройшло успішно, їдете на СТО для ремонту стартера.
Способи завести автомобіль при непрацюючому стартері є. Найпростіший - кілька разів легенько постукати по його корпусу гайковим ключем, "щітки, що залипли", зрушаться, і автомобіль може реально завестися. Якщо справа була не в тому, то доведеться заводити «з штовхача». Є ще порада - замкнути контакти стартера викруткою, який може реально допомогти в тому випадку, якщо несправне тягове реле, але по-перше, там не можна помилятися, які саме контакти треба замкнути, по-друге, можна спалити котушку запалювання, по-третє, при неакуратних діях отримати сильний удар струмом, по-четверте, викрутка може «прикипіти» до контактів, та й є ще кілька причин.
Простий шлях полягає в тому, що Ви користуєтеся послугою евакуації від нашого СТО, що діє містом Дніпро, працює цілодобово і недорого коштує. А потім приїжджаєте до нас на техсервіс, і забираєте повністю відновлений та відремонтований автомобіль.
Основні переваги СТО PLATINUM SERVICE
Ми здійснюємо комплексне техобслуговування автомобіля та його кваліфікований ремонт, незалежно від марки та моделі. Повний ремонт КПП, заміна зчеплення, налаштування інжектора двигуна та інші послуги ми зробимо швидше, якісніше та дешевше, ніж більшість наших конкурентів. До Ваших послуг будуть послуги електрика, шиномонтаж, та передова комп'ютерна діагностика із застосуванням професійного сканування систем. Автовласники, звернувшись до нас один раз, зазвичай стають нашими постійними клієнтами, і ось чому:
- СТО зручно розташоване за 10 хвилин їзди від центру міста;
- у нас найсучасніша лінійка обладнання та велика насиченість найсучаснішими інструментами;
- співробітники «Platinum service» мають великий досвід робіт з автомобілями всіх цінових категорій та високою кваліфікацією.
А ще ми пропонуємо гнучку систему знижок для своїх постійних клієнтів і завжди готові допомогти. Приїжджайте, Ви самі в цьому легко переконаєтесь.