РЕМОНТ важелів підвіски - як випрямити важіль підвіски?
Варто на високій швидкості пропустити нерівність дорожнього покриття і привіт! Доводиться шукати, де швидко, якісно та добре відновлюють підвіску (Тс-с-с-с! Це СТО «Platinum service» у м. Дніпро). У цьому матеріалі ми все розповімо про ремонт важелів підвіски та його основні особливості.
Що таке важелі підвіски?
Ще якихось сто років тому більшість людей пересувалася на возах, де підвіска була проста як кут будинку, сучасні ж засоби пересування можуть бути настільки складними, що навіть фахівцеві незрозуміло, з чого почати свою розповідь про них. Еволюція підвіски почалася, як у Стародавньому Римі придумали ресору, і закінчується досі. Вершиною її вважаються підвіски важеля, що забезпечують високу плавність ходу і чудову керованість автомобіля.
Підвіска важеля масово на автомобілях почала з'являтися відносно недавно, і найпопулярнішою в класі стала двоважільна підвіска. У ній колесо кріпиться до кузова за допомогою двох рухомих важелів, коротким верхнім і довгим нижнім, на які встановлений амортизатор. Така схема дозволяє кожному колесу авто окремо сприймати нерівності дороги, і при цьому весь час бути в строго вертикальному положенні. Що дуже добре позначається як на м'якості ходу, так і на керованості автомобіля. Крім двоважільного, підвіска може бути і багатоважільний, де колесо кріпиться до кузова через систему з трьох і більше важелів.
Така система може додатково постачати пневматичні елементи з інтегрованим регулюванням, що дозволяють регулювати жорсткість і дорожній просвіт. Багатоважільна підвіска ще плавніше справляється з нерівностями, але вона складна і дорога у виготовленні, тому зазвичай використовується на автомобілях представницького класу. Втім, останнім часом існує тенденція розповсюдження такого конструктивного рішення та на економ-клас авто. В обох типах підвіски використовується система важелів, яка дозволяє колесу повторювати профіль дороги, пом'якшуючи більшість коливань і не пропускаючи їх кузову. Не дивно, що саме важелі сприймають основні навантаження, тому вони періодично ламаються, потребують діагностики та ремонту.
Як виглядають важелі?
Важелі мають вигляд металевих штанг або подовжених монолітних деталей. Для збільшення характеристик міцності, вони забезпечуються ребрами жорсткості. Важелі можуть бути штампованими і кованими, можуть складатися з декількох з'єднаних між собою деталей.
З чого роблять важелі?
Так як для цих деталей необхідна стійкість до сприйняття навантажень, роблять їх з конструкційної сталі, або сплавів алюмінію. Сталеві більш ремонтопридатні, зате алюмінієві зменшують безпружинні маси автомобіля, що добре позначається на керованості. Однак, на деяких дорогах навантаження на підвіску можуть бути настільки великі, що навіть ковані металеві важелі, посилені ребра жорсткості, не витримують умов експлуатації.
Що відбувається, якщо важелі підвіски не гаразд?
Якщо важелі підвіски не в порядку, виявити це досить легко:
- підвіска перестає обробляти нерівності, відразу пропускаючи їх на кузов - швидше за все, має місце злам важеля, що стався в результаті наїзду на велику нерівність;
- автомобіль постійно веде в один бік, він не стоїть на дорозі - так поводиться деформація з викривленням важеля підвіски, або вихід з ладу кермових наконечників;
- на одній з покришок гуму «з'їдає» сильніше, ніж на решті – виною може бути невелике викривлення одного з важелів, або вихід з ладу кульових опор.
У всіх трьох випадках необхідно якнайшвидше відновлення важелів підвіски, так як порушується керованість автомобіля, і це може призвести до більших неприємностей, ніж діагностика і ремонт підвіски. Аварійно небезпечним для деталей може стати проїзд великих нерівностей на високих швидкостях, а також сильні бічні навантаження (наприклад при зіткненні колеса з бордюром, якщо автомобіль рухався майже паралельно йому). Тому, якщо Ви здійснили подібний наїзд, одразу зверніться на СТО для перевірки, не чекайте, поки отримані ушкодження заявлять про себе великими проблемами з керуванням.
Як можна відремонтувати важелі?
На СТО «Platinum service» реставрація важелів підвіски може проводитись різними методами. На спеціалізованих стендах зношуються вузли важелів (кульові та сайлент-блоки) будь-яких моделей авто змінюються легко та швидко, а ось порушення геометрії виправити іноді не можна. Якщо Ваш автомобіль оснащений підвіскою зі сталевими важелями, то в переважному випадку їх можна буде відновити, якщо з легких сплавів (мала вага забезпечує відмінну керованість та докладне проходження профілю дороги), то, швидше за все, доведеться проводити їх заміну, тому що ці метали не дозволяють проводити рихтування. Все, що написано нижче, стосується сталевих важелів.
Чи можна заварити важіль підвіски? Теоретично можна навіть після повного розриву. Але наші фахівці застосовують цю технологію тільки в тому випадку, якщо на деталі є невеликий розрив, який виглядає як тріщина. Тоді його проварюють, а згори підсилюють накладкою. Таку технологію можна успішно застосовувати на штампованих важелях простої форми.
Чи можна випрямити важіль підвіски, якщо він погнутий? Можна, але при цьому слід враховувати сильне зниження їхньої втомної міцності, тому для відновлення співвісності коліс краще застосувати спеціальні проставки. Важелі складної форми рідко ремонтуються, так як випрямити важіль підвіски в цьому випадку можна, але не можна перевірити правильність їхньої геометрії, і керованість автомобіля буде порушена.
Коли потрібно міняти важіль підвіски? Ми не намагаємося відновити форму важеля, а проводимо повну заміну, якщо це не дозволяє зробити його матеріал виготовлення, якщо важіль підданий сильної корозії, якщо порушені його характеристики міцності. Чому ми цього не робимо? Тому що нам дорогі життя наших клієнтів, а втрата керованості на дорозі через розвалену підвіску може загрожувати, і ще, ми намагаємося робити свою роботу якісно. У будь-якому випадку, вартість заміни важелів буде набагато нижчою, ніж ціна безпеки життя водія та його пасажирів. У всіх інших випадках, якщо деталь можна відремонтувати, наші співробітники обов'язково впорядкують її з повним дотриманням геометричних розмірів і параметрів міцності.
Основні переваги СТО «PLATINUM SERVICE»
Наш техцентр пропонує комплексне сервісне обслуговування автомобілів у Дніпрі, в PLATINUM SERVICE Ви можете провести ремонт КПП, замінити зчеплення, відремонтувати та налаштувати інжектор. Від інших станцій технічного обслуговування нас відрізняє комплексний підхід, зручне розташування (центр міста) та демократична вартість послуг. Наші ціни на заміну важеля підвіски, як і інші види роботи, можуть Вас приємно здивувати.
Наш сервіс має лінію найсучаснішого діагностичного та ремонтного обладнання, тому швидкість проведення ремонту та його якість будуть вищими, ніж у наших найближчих конкурентів. Приїжджайте, ми чекаємо на Вас за адресою м. Дніпро, вул Лазаряна 3, Ваш автомобіль потрапить у надійні та вмілі руки!