Наша адреса:
Дніпро, вул. Набережна Заводська, 82
ОБЕРІТЬ МОВУ
з 9:00 до 18:00

Діагностика гальмівної системи легкового авто

Немає важливішого для безпечної експлуатації автомобіля вузла, ніж гальмівна система. Тому саме діагностика гальмівної системи є обов'язковою сервісною операцією, що проводиться у межах планового технічного обслуговування транспортного засобу. Незважаючи на виняткову важливість, дана процедура не відрізняється особливою складністю та може бути проведена практично у будь-якому автосервісі. Що потрібно знати про перевірку гальмівної системи?

Як і будь-який процес, моніторинг гальмівної системи авто включає кілька основних етапів:

  • перевірка цілісності та герметичності гальмівних контурів;
  • перевірка рівня та стан гальмівної рідини;
  • тест на працездатність вакуумного підсилювача гальм;
  • діагностика справності стоянкового (ручного) гальма;
  • визначення ступеня зношування фрикційних накладок гальмівних колодок.

Tormoznaya-sistema

Герметичність та цілісність контурів гальмівної системи

Ця діагностична операція є попереднім етапом, у процесі якого проводиться візуальний огляд основних вузлів гальмівної системи. Виявляються видимі пошкодження та сліди протікання гальмівної рідини. Вузлами та деталями, на які потрібно звертати особливу увагу, є:

  • головний гальмівний циліндр (ГТЦ);
  • вакуумний підсилювач гальм;
  • магістральний гальмівний трубопровід та гумові шланги, що з'єднують систему з гальмівними циліндрами коліс;
  • гальмівні механізми передніх та задніх коліс.

Рівень гальмівної рідини

Діагностика гальмівної системи починається з перевірки рівня гальмівної рідини. Цю нескладну процедуру доцільно проводити не рідше одного разу на місяць. Це дозволяє своєчасно виявити витік гальмівної рідини внаслідок розгерметизації системи. Перевірка рівня гальмівної рідини виконується візуально за відмітками на пластиковому бачку, розташованому головному гальмівному циліндрі. Оптимальним значенням є рівень між відмітками «min» та «max». При необхідності рідина доливається.

Варто враховувати і ту обставину, що зниження рівня гальмівної рідини може бути спричинене не лише її витіканням із гідравлічної системи, а й унаслідок надмірного зношування фрикційного матеріалу гальмівних колодок.

Вакуумний підсилювач гальм

Основною та єдиною функцією вакуумного підсилювача гальм є зменшення сили, яку потрібно прикладати водію при натисканні на педаль гальма для ефективного гальмування. Це необхідно для того, щоб мінімальна дія на педаль гальма призводила до максимально ефективного гальмування автомобіля.

Перевірка працездатності вакуумного підсилювача проводиться при заглушеному двигуні. Суть тесту даного пристрою полягає в наступному: проводиться кілька натискань на гальмо педаль, яка при останньому натиску фіксується в середньому положенні. Якщо після цих маніпуляцій запустити двигун, то педаль має максимально піти вниз. Відсутність такого ефекту свідчить про несправність вакуумного підсилювача гальм.

Їзда з несправним підсилювачем гальм вимагає від водія великих зусиль для гальмування, до того ж уповільнена реакція системи на натискання педалі гальма може спричинити аварійну ситуацію.

Гальмо стоянки

Може здатися, що працездатність гальма стоянки або «ручника» не є такою значущою, як справна робота основного гальмівного механізму. Але це не так. Гальмо стоянки або «ручник» є невід'ємним елементом конструкції гальмівної системи, функція якого фіксувати автомобіль на похилій поверхні і перешкоджати його неконтрольованому скочування.

В екстрених випадках, при відмові основної гальмівної системи, застосування «ручного» гальма допомагає якщо не повністю зупинити, то принаймні суттєво уповільнити рух автомобіля.

Для перевірки функціональної придатності гальма стоянки (ручного) потрібно встановити авто на похилій поверхні (ухил 20-25 градусів) і затягнути важіль «ручника» приблизно на 3-5 клацань. Автомобіль має бути чітко зафіксований. Якщо гальмо стоянки не може зафіксувати авто на місці, то необхідно оперативно усунути цю несправність.

Гальмівні колодки

Завершується діагностика та тестування функціональної придатності гальмівної системи автомобіля перевіркою товщини фрикційного матеріалу (накладок) на гальмівних колодках. Робота гальмівних колодок відбувається в екстремальних умовах. Постійне тертя колодок про метал гальмівних дисків або барабанів призводить до інтенсивного зношування фрикційного матеріалу, що в кінцевому підсумку призводить до істотного зниження ефективності гальмування.

Колодки відносяться до часто мінливих деталей не тільки в конструкції гальмівної системи, але і всього авто в цілому. Мінімальна товщина гальмівних колодок, після досягнення якої рекомендується виконати їхню заміну, задекларована автовиробником у посібнику з експлуатації до конкретного авто. Як правило, товщина фрикційного матеріалу на колодці не повинна бути меншою за 2-3 мм.

Незважаючи на те, що заміна гальмівних колодок може бути виконана без відвідування автосервісу, проте проведення цієї операції найкраще довірити професіоналам.