Як поміняти олію в коробці? Інтервал заміни, процедура, складності
Заміна олії в коробці не найскладніший технологічний процес у світі. Більше того, є автомобілі, виробники яких заявляють, що заміна олії в них не потрібна, і трансмісійна рідина залита в коробку на весь період експлуатації авто. Однак рано чи пізно майже перед кожним з автовласників може постати питання про те, як замінити масло в коробці, а також яким все-таки має бути інтервал його заміни. Спробуймо з цим розібратися.
Інтервал заміни, сама процедура, можливі ускладнення
Відразу пояснимо, навіщо змінювати трансмісійну олію. Справа в тому, що воно працює в досить жорстких умовах – перегрів, частки зносу механізмів та дорожнього пилу, що потрапляють через сапуни. Все це знижує якість мастила, а отже термін служби агрегатів автомобіля.
Функції трансмісійної олії:
- мастило деталей, чим досягається зниження навантажень, що діють на вузол;
- захист – завдяки олійній плівці, на вузли КПП не діє корозія;
- охолодження – деталі коробки при роботі значно нагріваються у вузлах контакту, саме трансмісійне масло не дає температурі зрости до критичних значень.
Це повною мірою може ставитися як до ручної, так і до автоматичної трансмісії, де ATF рідина, крім перерахованих функцій, ще має гідравлічні властивості для управління АКПП, а значить, зазнає ще більших навантажень. Згодом олія втрачає свої властивості, а отже, виконує свої функції не так добре. Своєчасна заміна олії в коробці допоможе значно продовжити їй життя, а значить, збереже Ваші гроші, тому що повний ремонт КПП може бути досить витратним.
Про інтервал
Як часто міняти масло в коробці? Зараз буде цікаво і для багатьох пізнавально!
Як уже говорилося на початку, деякі автовиробники стверджують, що масло в коробку залито на весь термін експлуатації автомобіля. Насправді вони дуже лукавлять. Олія в коробку залита не до кінця життя залізного коня, поки у нього не відваляться колеса, і не прогорять наскрізь усі циліндри в двигуні, а лише на термін дії гарантії на авто. Зараз він зазвичай становить 3 роки або 100 тисяч кілометрів пробігу, або 2 роки без обмеження пробігу. Часто перший власник автомобіля стільки його і експлуатує з подальшим продажем. Коробка витримує цей термін без заміни масла (але не завжди без подальших наслідків для себе), але до другого власника автомобіль приходить з великим набором прихованих болячок.
Насправді інтервал між замінами олії у автоматичній коробці зазвичай становить 60-70 тис. км. І навіть якщо дивитися посібник з експлуатації новенького Mercedes, то після запису про те, що заміна рідини ATF коробці не потрібна, далі буде приписка дрібним шрифтом, що в складних умовах експлуатації олію бажано змінювати через 50 тис. км (а в нашому кліматичному поясі умови спочатку можуть вважатися складними).
Як часто міняти масло в механічній коробці?У ручній коробці цей інтервал може сягати 50-100 тис. км. Якщо його перевищити, то в коробці запустяться незворотні процеси руйнування присадок масла, втрата змащувальних властивостей, і, зрештою, рідина в коробці перетвориться на абразивну суміш, яка замість полегшувати роботу агрегату, його вбиватиме. Заміна олії в коробці «механіка» також важлива, як і в «автоматі», просто інтервал заміни олії в коробці буде трохи більшим (залежить від моделі авто)
Ще раз уточнимо, що при експлуатації автомобіля в жорстких умовах інтервал заміни масла слід зменшити як мінімум на третину – це стосується як ручної коробки, так і автомата. До жорстких умов слід віднести постійну їзду містом з інтенсивним рухом, виїзди на бездоріжжя, експлуатацію автомобіля з причепом, виїзди на непрогрітій олії (взимку).
Як дізнатися, що настав час заміни?
Замінити масло в коробці передач гостро необхідно, якщо воно сильно змінило колір і стало темно-коричневим, якщо у рідини з'явився запах, що підгорів, якщо на щупі видно сліди спінювання. У таких випадках заміна трансмісійної олії необхідна, незважаючи на пройдений інтервал. Також заміна олії в КПП - це гарне рішення, якщо починає відчуватися, що з коробкою щось не так (тугий хід важеля, гул під час руху, поштовхи). Іноді така нескладна процедура допомагає вирішити проблему, не вдаючись до зняття та розбирання вузла.
Перегрів АКПП
Процедура заміни олії
МКП
Вам знадобиться: набір гайкових ключів, ємність під відпрацювання, шприц, вирва та нова трансмісійна олія в необхідному обсязі.
Заміна оливи в механічній коробці передач проводиться так:
- на автомобілі необхідно проїхати 5-10 км, щоб олія в його коробці стала прогрітою;
- після цього автомобіль поставити на яму чи витяг;
- під отвір для зливу встановити порожню ємність;
- кришку отвору для зливу викрутити, а для прискорення процесу скрутити заливну кришку і витягнути щуп;
- після того, як вся стара олія вилилася, можна закручувати зливну пробку;
- через заливний отвір за допомогою лійки з довгим носиком або шприца залити необхідну кількість нової олії.
Справа зроблена, заміна масла в механічній КПП проведена, «здоров'я» коробки перемикання передач у безпеці!
АКПП
Як поміняти масло в коробці автомат? Так само, як і на ручній коробці. Якщо коробка обслуговується, то при цій процедурі також необхідно замінити фільтр і почистити піддон (при знятті піддону будьте обережні - зазвичай він повний олії, і при відкручуванні можна легко вилити його на себе). Після процедури піддон потім доведеться садити на герметик.
Що буває, якщо заміну олії пропускати, а автомат експлуатувати у складному режимі?
Якщо автовласник занадто довго ставив питання про масло в коробці передач, і коли його міняти, але не робив реальних дій, то все може закінчитися дуже плачевно для автомобіля. Якщо коробка неабияк «ушатана», то після зміни олії може статися не поліпшення, а погіршення її роботи – при підвищенні обертів двигуна швидкість автомобіля буде до певного моменту зростати, а потім падати. Чому так відбувається? Справа в тому, що стара рідина ATF у зношеній коробці може працювати як абразив, збільшуючи зчеплення між витертими фрикціонами, а коли Ви заллєте нове масло, то мастильні властивості значно зростуть, і фрикціони почнуть сильно прослизати відносно один одного.
Крім того, нове масло за рахунок промивних властивостей може відокремити закоксовані частинки і весь шлак, який накопичився в коробці. Він потрапить до гідротрансформатора – подальші наслідки пояснювати не треба. Від описаного лиха Вам може допомогти заміна олії в умовах автосервісу.
Як ми міняємо олію в коробці?
Якщо у Вас підійшов термін заміни олії в коробці передач, то можемо сказати, що на СТО Platinum service заміна олії в КПП може проводитися як за класичною схемою, так і з промиванням коробки. У цьому випадку витрата трансмісійної рідини буде дещо збільшена (вона використовується як рідина для промивання), зате такий спосіб послужить захистом від сміття у вузлі.
Також ми можемо запропонувати при сильному забрудненні олії встановлення додаткового фільтра. При такій заміні олії значно збільшується ресурс АКПП, тому що дрібні частинки бруду, які не вловлює рідний фільтр, залишаються у додатковому фільтрі АКПП).
При заміні олії в коробці на нашому сервісі, Вам не треба буде лізти під автомобіль, думати, куди утилізувати злиту рідину, переживати, чи в кількості було залито потрібне масло. Ви просто приїжджаєте до нас, п'єте каву, а в цей час з автомобілем працюватимуть професійні автомеханіки, які мають високоякісне обладнання та великий досвід. Не переживайте, регламент заміни масла як в мкпп, так і в акпп, буде дотриманий точно. Якісне технічне обслуговування - це ключ до довгої та безпроблемної експлуатації автомобіля, приїжджайте до нас, щоб переконатися в цьому особисто!