Наша адреса:
Дніпро, вул. Лазаряна, 3
ОБЕРІТЬ МОВУ
з 9:00 до 18:00

Ремонт кульових опор у Дніпрі / Реставрація кульових опор

Ах, кульова опора… як багато в цьому звуку, для майстрів з підвіски злилося… Цей елемент постійно відчуває великі навантаження при експлуатації. На кульову в невеликій точці тисне і маса автомобіля, і припадають усі удари від проїзду нерівностей доріг на високій швидкості. Тому рано чи пізно, але проблеми із цим вузлом можуть початися у всіх. Як проводиться ремонт кульових опор, і все, що ми знаємо про них, розповімо зараз!

sharovaya

Що таке кульова опора і чому вона кульова?

Кульова опора – це деталь, яка дозволяє рухатись закріпленим до неї елементам в одних площинах і не дає рухатись в інших. За своєю конструкцією трохи нагадує суглоб кінцівки або просто шарнір. Складається з кількох основних деталей:

  • палець - суцільнометалевий циліндр з різьбленням;
  • кулька – металева кулька, яка знаходиться з одного боку пальця, і нерухомо до неї закріплена, або виконана єдиним цілим;
  • корпус – щільно охоплює кульку з усіх боків своєю внутрішньою частиною, при цьому дозволяє обертатися і зрушувати пальця у двох площинах, але витягнути кульку з корпусу без інструментів неможливо.

У підвісці автомобіля кульові опори дають колесам повертатися і рухатися вгору-вниз при проїзді нерівностей.

Щоб у конструкцію кульової опори не потрапляла бруд, вільний простір між пальцем і корпусом прикриває пильовик, а щоб кулька і внутрішня частина корпусу не зазнавали великих навантажень при терті, їх частини, що стикаються, покриті полімерними вставками.

Найчастіше корпус кульової опори кріпиться до нерухомої деталі, а палець – рухомої. На стандартній стійці підвіски типу «макферсон» застосовується найчастіше дві кульові опори – одна з'єднує важіль з кермової рейкою, інша встановлена ​​на нижньому важелі підвіски та дозволяє колесу повертати щодо нього.

У підвісках багатоважелів кульових опор може бути набагато більше (але і плавність ходу у таких конструкцій вище). Більшість навантажень на себе приймає кулька, оточена пластиковими вставками.

Діагностика неполадок у кульовій опорі

Коли кульова опора остаточно ламається, причини можуть бути найнеприємнішими - повна втрата керованості автомобіля, вивернуте до граничного кута колесо і погнуті цим же колесом елементи кузова. Тому запускати підозрілий стукіт краще не варто, і ремонт кульової опори провести якнайшвидше. Але як зрозуміти, що біда саме в ній? Ось основні ознаки:

  • при проїзді нерівностей на автомобілі з-під передніх коліс доноситься гучний стукіт;
  • машина починає «виляти» дорогою під час їзди на швидкості;
  • під час повороту керма знизу та спереду лунає скрипучий звук.

Помітивши такі симптоми можна додатково вивісити передні колеса домкратом і спробувати їх похитати – якщо є ледь помітний люфт, то треба поспішати в автосервіс. Там діагностику на поломки у кульових опорах проведуть майстри на спеціальному стенді.

 Записатися в автосервіс 

Що може спричинити поломку кульових?

Найчастіше початковою причиною виходу з ладу може стати пильник, що розірвався. В цьому випадку в порожнину між кулькою починає забиватися бруд і пил, який працює як абразив, поступово руйнуючи внутрішнє полімерне покриття. Іноді полімерне покриття може зруйнуватися саме внаслідок тривалого терміну експлуатації та високих навантажень. В обох випадках кулька в корпусі отримує вільний хід, а значить, колесо почне люфтити, а сама кульова опора гуркотіти на нерівностях, повідомляючи автовласнику про свою смерть і те, що реставрація кульових опор або їх повна заміна неминучі.

Ремонт кульових опор

На старих автомобілях 80-х років опори обслуговувалися. Тобто можна було розібрати складовий корпус, замінити полімерні вставки на деталі з ремкомплекту, знову зібрати корпус і затягнути його тугіше. Зараз корпуси кульових опор на автомобілях часто випускають литими, що сильно ускладнює процедуру ремонту і робить цю деталь практично необслуговуваною. Чому так зробили? Тому що кульова опора стала практично розхідником. Її тепер дуже просто витягти з посадкового гнізда та замінити на нову. Однак автомайстри і тут можуть запропонувати варіанти - у опорі опори ремонт можна провести декількома способами.

О… Бідна кулька… Чинити чи не лагодити, ось у чому питання?

Незважаючи на те, що кульова опора – це дуже проста деталь, ситуація щодо її ремонту може бути складною. Чому? Якщо аналізувати ремонт кульової опори, то ціна його буде в будь-якому випадку включати повний демонтаж і подальший монтаж конструкції, а якщо все розібрано, то набагато простіше і швидше деталь замінити на нову, ніж проводити її відновлення. Крім того, як ми згадували спочатку, на кульові опори припадають великі навантаження, з якими повинні справлятися тривалий час. Тому, проводячи в автосервісі реставрацію кульової опори, Ви повинні розуміти, що це переважно півзаходи, і поставити оригінальну запчастину все ж таки краще і для автомобіля, і для Вас.

Важливо! Після найкращого відновлення шарова опора не стає як нова. Термін служби її буде трохи меншим!

Як проводиться ремонт та реставрація кульових?

Якщо модель Вашого автомобіля вже не виробляється багато років, або якщо оригінальні запчастини на неї доведеться чекати дуже довго (наприклад, для автомобілів, призначених виключно для внутрішнього американського або японського ринку), тоді відновлення кульової опори стає виправданою процедурою.

Як реставрують кульові опори? Технологія не надто проста. Справа в тому, що найпоширеніша неполадка - розбитий і роздавлений полімер усередині корпусу, а корпус у сучасних кульових опорах нерозбірний, найчастіше литий. Це як замінити чорного кролика білого, не відкривши клітини! То як же бути?

Можливо спробувати самому?

У гаражах часто роблять так - корпус розпилюють з одного боку, проводять відновлення, а потім заварюють розпил аргоном, або роблять "затичку" на різьбленні, тобто "клітину" все ж таки відкривають. Але це «колгосп» чистої води! Зайве зварювальне чи різьбове з'єднання на вібронавантаженому елементі – не найкращий у світі варіант. Крім того, для демонтажу опор потрібні спеціальні знімники, тому що якщо вибивати кульові ударами молотка, можна пошкодити різьблення на пальці. Тому самостійне відновлення кульових опор це не те, чим варто займатися в гаражі.

Як відновлюють кульові опори у авторитетних автотехцентрах?

У «Platinum service» корпус акуратно просвердлюється свердлом невеликого діаметру, щоб не порушувалася структура міцності. Залишки старого полімеру випалюються та видаляються. Потім спеціальний полімер (аналогічний тому, що використовується в оригінальних деталях) закачується в порожнину між корпусом опори та кулькою під високим тиском. Коли полімер застигає, то центрує кульовий палець у гнізді, виключаючи всякі люфти. Зверху одягається оригінальний пильовик. Завдяки високій швидкості проведення роботи та надійності такого відновлення кульової опори, ремонт кульових опор майже так само затребуваний клієнтами нашого сервісу, як і заміна цих деталей на нові.

Підіб'ємо підсумки: якщо погіршилася керованість Вашого автомобіля, і з-під коліс долинають сторонні звуки, то настійно необхідна діагностика кульових опор на поломки. Якщо проблеми з кульовими опорами на стенді підтвердилися, то краще буде провести їхню повну заміну. Краще буде віддати перевагу оригінальним деталям від самого виробника автомобіля. Якщо заміна не можлива з будь-яких причин, то проводиться відновлення кульових опор важелів за сучасною технологією, без розпилювання її корпусу болгаркою навпіл.

Переваги автосервісу PLATINUM SERVICE і чому слід звертатися саме до нас?

Ми забезпечуємо для своїх клієнтів демократичний рівень цін за високого рівня сервісу. У нас Ви не тільки зможете замінити та відремонтувати кульові опори, але також провести повне технічне обслуговування автомобіля – ремонт КПП, зробити розвал-сходження або провести повний ремонт гальмівної системи.

Наш атосервіс розташований зовсім поруч із центром міста Дніпро та має лінії найсучаснішого обладнання та програмного забезпечення. Добру репутацію «Platinum service» підтримують висока кваліфікація його співробітників, широкий спектр послуг та гнучка система заохочень для постійних клієнтів. Приїжджайте, ми завжди на Вас чекаємо, що б не трапилося з Вашим авто!

 Записатися в автосервіс